Nr. 22. 33. årgang. Tirsdag den 29/1 2013.

I lørdags afholdt skolen, børnehaven og vuggestuen ”Åbent – hus” for alle interesserede. Det var en rigtig god oplevelse for alle, og mange af vores forældre og besøgende gav udtryk for, at de havde god dag sammen med børnene.

Dagen var helt speciel for de kommende børnehaveklassebørn, da de var i skole for første gang.

Vi forventer, at der starter 12 eller 13 elever i den kommende børnehaveklasse.

For medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer på skolen, i børnehaven og i vuggestuen betyder vores ”Åbent-hus” rigtigt meget. Alle har arbejdet på, at dagen skulle blive en succes, så det var med stor tilfredshed, at arrangementet var så velbesøgt. I år havde vi besøg af fem nye familier, som var interesserede i at se, hvordan vi holder skole/børnehave/vuggestue.

I den forgangne uge har eleverne i 8.kl. og 9.kl. været til skriftlige prøve-prøver i dansk, matematik og engelsk. Det var en god prøvelse for eleverne at opleve, hvad det vil sige at være til en skriftlig prøve. Efterfølgende har eleverne fået konstruktiv kritik af deres præstationer.

I morgen tager 2.kl. og 3.kl. til Skive, hvor de skal hente nye frilæsnings bøger på biblioteket.

Søndag morgen kl. 04.00 tager eleverne i 7.kl. – 9.kl. på skitur til Gautefall i Norge. Vi ønsker dem en god tur. De kommer hjem igen natten til fredag i næste uge.

Årets skolefest skulle afholdes på næste torsdag, men pga. overbygningens skitur er den flyttet til den 21. marts. Det er igen i år eleverne i 6.kl., som står for planlægningen og afholdelsen af festen.

Torsdag fejrer vi fødselsdag for januar børn.