Nr. 9. Mandag den 16. september 2017

I torsdags inviterede vi alle interesserede til åbent hus på skolen. Vi markerede afslutningen af vores emne uge, hvor temaet var ”Verdens lande”, med en verdensudstilling. Arrangementet var super godt besøgt og vores gæster hyggede sig, mens de gik mellem de forskellige landes udstillinger.

I fredags afholdt vi skolernes motionsdag. Her dystede eleverne i et stjerneløb, hvor der var ”alverdens” discipliner. Disciplinerne var forberedt af de enkelte lande i emneugen, så man dystede i sportsgrene, som er knyttede til de enkelte lande i emneugen f.eks. Kina – bordtennis

I denne uge er det efterårsferie. Vi ønsker alle en god efterårsferie.

Ugen efter efterårsferien.

Mandag er der forældresamtaler i 2.kl.

Tirsdag får eleverne i 5.kl. og 6.kl. besøg af kunstneren Susanne Ahrenkiel, som vil lave ”bandbuller og teser” med eleverne. Eleverne skal sammen med hende udforme deres egne bandbuller, som de skal smide på bålet på Domkirkepladsen den 31. oktober i Viborg. Besøget er en det af reformationsfejring 2017, hvor vi fejrer, at det er 500 år siden af Martin Luther satte sine 95 teser op på domkirkedøren i Wittenberg.

Samme dag tager Grete og Søs værkstedsholdet i 4.klasse med til Kaastrup, hvor de skal finde materialer til de kommende værksteds timer.

Torsdag er der teater for de tilmeldte børn i Skive.

Siden i torsdags er det strømmet ind med underskrevne donationstilmeldinger, og vi nærmer os stærkt 101, som udløser momskompensation fra staten i størrelsesorden 10.000,00 kr. – 15.000,00 kr. Vi mangler stadigvæk omkring 10 donationer, så henvend jer til kontoret, hvis I ikke allerede har udfyldt tilmeldingen. Vi er utrolig glade for alle de tilmeldinger, som allerede er kommet ind. Det betyder, at vi næsten er i mål. Mange tak for opbakningen.

Det er blevet efterår og mørkt om morgen. Vi vil gerne opfordre jer til at kontrollere børnenes cykellygte i weekenden. Nogle af vores elever cykler med ingen lys eller næste ingen lys – dårlige batterier.