Nr. 10. Fredag den 3. november 2017

I tirsdags var eleverne fra 5.kl. og 6.kl. i Viborg for at fejre 500 års jubilæet for reformationen.
Dagen startede med morgensang i Viborg Domkirke sammen med 1400 andre børn. Efter morgensangen havde de lavet et program for eleverne, hvor de besøgte forskellige events m.m.
Vores børn nåede at lege middelalder lege, få rundvisning i Domkirken, spise pandekager m.m.
Det var en stor fornøjelse at være af sted med eleverne, de opførte sig eksemplarisk.

I torsdags var eleverne fra 8.kl. til Skills. Skills er en konkurrence, hvor landets ottendeklasser dyster mod hinanden i forskellige discipliner. Skills foregik på erhvervsskolerne i Skive (Skive Tekniske Skole, Skive Social – og Sundhedsskole og Skive Handelsskole.

På tirsdag tager eleverne i 7.kl. i biografen, hvor de ser filmen ”About a girl”.

På torsdag tager eleverne i eleverne i 6./7.kl. i biografen, hvor de ser filmen ”Den lille Prins”.

Vi har konstateret lus blandt vores elever. Brug weekenden til at få kæmmet dem, så vi mødes igen mandag lusefri😊

Når I kommer på skolen og henter jeres børn, vil vi gerne bede jer om at tage jeres sko af eller bruge de blå overtræk, som ligger i en kasse ved indgangen til skolen.

Det er blevet efterår og mørkt om morgen. Vi vil gerne opfordre jer til at kontrollere børnenes cykellygte i weekenden. Nogle af vores elever cykler med ingen lys eller næste ingen lys – dårlige batterier.