Nr. 12 Fredag den 17. november 2017

forskellige dansk/engelsk/matematik faglige spil.

I hele den forgange uge har eleverne i 6./7.kl. arbejdet med deres avisprojekt ”På Kryds & Tværs – på Salling”, og eleverne i 8.kl. har arbejdet med deres avisprojekt ”På den anden side”. Begge avis-projekter er en del af det landsdækkende avisprojekt, som har det overordnede tema ”På”.

Det har været en fantastisk proces for eleverne, og de har arbejdet stenhård. De har trodset vind og vejr og tilbagelagt mange kilometer i løbet at ugen, for at få de bedste historier.

På mandag er der skole/hjemsamtaler i 6.kl. Invitationen er sendt ud. Tidsplanen kommer i løbet af dagen.

På tirsdag går eleverne i 5.kl.i skolekøkkenet for at ”Bage for en sag”. Se nedenfor.

Fra på mandag begynder vi på matematiktræning i vores morgensamlingsstund. Fredag vil vi have fælles morgensamling.

Vi har konstateret lus blandt vores elever. Brug weekenden til at få kæmmet dem, så vi mødes igen mandag lusefri😊

Når I kommer på skolen og henter jeres børn, vil vi gerne bede jer om at tage jeres sko af eller bruge de blå overtræk, som ligger i en kasse ved indgangen til skolen.

Kære forældre på Thise Friskole.

I år er det 5. klasse, der bager kager og dermed bidrager til indsamling af penge til Bag for en sag

"Bag for en sag" støtter Børns Vilkår, som arbejder for og med børn i Danmark, der har det svært på den ene eller anden måde. Alle pengene, som salget af kager indbringer, går ubeskåret til BørneTelefonen.

Der ringer hver dag mange børn til BørneTelefonen, enten fordi de er ensomme, fordi de har det svært, de har måske været udsat for mobning, og har ingen at tale med, eller måske føler de sig klemt/glemt under forældrenes skilsmisse. BørneTelefonen kan man ringe til gratis og anonymt, og mange børn oplever at blive hjulpet til at finde fodfæste i livet igen, når de får snakket om deres problemer og oplever at blive hørt.

Se evt. hjemmesiden for Bagforensag.dk eller Bornsvilkar.dk.

I har mulighed for at bestille følgende kager:

-       Hjerte småkager sælges for 2 kr. stykket.

I kan bestille kager ved at sende en mail til karin@thise.friskole.dk senest mandag d. 20. november, og kagerne kan afhentes fra onsdag d. 22. november over middag.

I 2016 indsamlede "Bag for en sag" knap 2 mio. på landsplan, hvor vi fra Thise Friskole støttede med 1257kr.

5. klasse og Karin