Nr. 17 tirsdag den 19. december 2017

I dag var det sidste skoledag i dette kalenderår. Alle elever mødte til en fælles morgensamling, hvor vi sang en julesang, hørte formanden for elevrådets årsberetning og gennemgik dagens program. Efter morgensamlingen gik vi til julegudstjeneste i Thise Kirke, hvor præsten Anna Røndal fortalte en gribende historie om pigen på børnehjem, som fik en Jeriko rose i gave.  Tilbage på skolen fortsatte eleverne og lærere i klasserne, hvor der blev julehygget.

Dagen sluttede med fællessang i glashuset og ”Nu er det jule igen” rundt på hele skolen.

I formiddags havde vi besøg af Skive Folkeblads redaktør Ole Dall, en journalist og en fotograf. De kom for at overrække eleverne i 8.kl. førstepræmien i den lokale del af mediernes aviskonkurrence. Vores elevers avis fortsætter nu videre til finalen, hvor førstepræmien er 25.000,00 kr.

Stort tillykke til klasserne og de involverede lærere. Avisen kan ses på væggen i forhallen.

Det er andet år i træk, at de vinder konkurrencen.

I torsdags begyndte Michael i praktik på skolen. Michael har været udsat for en arbejdsulykke og skal indsluses på arbejdsmarkedet igen. Vi er glade for at kunne hjælpe Michael og byder ham velkommen. Michael vil følge Arne som medhjælper.,

Skolens ansatte og ledelse vil gerne ønske jer alle en glædelig jul og et godt nytår. Vi glæder os til de spændende og gode oplevelser, som det nye år bringer, og håber på et godt og konstruktivt samarbejde om vores fælles skole.

Første skoledag i det nye kalenderår er dem 3. januar.