Nr. 20 mandag den 22. januar 2018.

I går var eleverne i 4.kl. og 5.kl. i Durup Svømmehal i forbindelse med deres Grønlands emne. I svømmehallen lærte de at lave en ”grønlændervending” i kajak.  Billeder fra arrangementet kan ses på vores hjemmeside.

I tirsdags havde eleverne i 4.kl. og 5.kl. inviteret familie og venner til ”kaffemik. ”Kaffemik” er en selskabelig grønlandsk tradition, hvor man hygger sig sammen. Kaffemik holdes til højtider, fødselsdage, barnedåb, når en dreng skyder sin første sæl osv. Det var et stort tilløbsstykke.

I torsdags var eleverne i 8.kl. til Danmarksmesterskaberne i Skills i Herning, hvor de overværede DM i Skills konkurrencerne eller gik på opdagelse i ”Prøv, mærk og føl et fag” indenfor erhvervsuddannelserne.

På torsdag begynder vi på skolesvømning. De første klasser vi sender af sted er 0.kl., 2.kl. og 4.kl.

Eleverne skal huske badetøj, håndklæde og evt. svømmebriller. Svømmebrillerne skal være tilpasset hjemmefra. Eleverne må gerne medbringe en lille snack eller et stykke frugt, som de kan spise efter svømning.

I de kommende uger vil vi have morgenlæsning på programmet til morgensamling.

I mange år har vi holdt ”Friskolens dag” i slutningen af januar måned. I år har vi valgt at flytte arrangementet til forår i stedet nemlig den 26. maj. Grunden til at vi flytter dagen er, at foråret byder på andre muligheder i forhold til planlægningen. Eleverne har som sædvanligt fri fra skole den efterfølgende mandag (28/5)

Fredag den 2. februar tager alle ansatte på skolen på kursus hele dagen. Derfor er undervisningen aflyst. Vi tilbyder pasning til vores fritterbørn. Skolebussen kører om morgen men ikke om eftermiddagen. Giv fritteren besked hvis børnene skal passes. Sidste frist for tilmelding til pasning er torsdag den 25. januar.

Skulle I have en eller flere gamle badmintonketcher liggende aftager vi dem gerne? Vi har en taske med ketcher, som eleverne ofte bruger i frikvarterne/fritteren.