Nr. 21 mandag den 29. januar 2018.

I onsdags var eleverne i 4.kl. – 6.kl. på besøg ved de arkæologisk udgravninger ved Thise Mejeri. Det var en spændende tur, og arkæologerne gav sig god tid til at fortælle om livet på egnen gennem de sidste tusinder af år.

I torsdags begyndte vi på skolesvømning. De første klasser vi sender af sted er 0.kl., 2.kl. og 4.kl. Eleverne må gerne medbringe en lille snack eller et stykke frugt, som de kan spise efter svømning. Vi vil gerne opfordre jer til at medbringe en elastik, hvis man har langt hår, undgå smykker, tjekke og behandle fodvorter, huske svømmebriller og sidst men ikke mindst huske sit badetøj og håndklæde. Husk at børnene skal have tøj på, der er nemt at få af og på.

Ønsker man selv at hente sit barn i Durup Svømmehal eller at barnet bliver sat af bussen på hjemvejen, skal man aflevere en seddel på kontoret.

Eleverne i 6.kl. og 7.kl. arbejder på højtryk med at arrangere året skolefest. I år er temaet 1980`erne, og alle inviterede opfordres til møde op klædt, som man var i 1980`erne. Festen afholdes næste torsdag. Yderligere oplysninger kommer i næste fredagsbrev.

På onsdag tager eleverne i 6.kl. i biografen i Skive, hvor de skal se filmen ”X + Y”.  Filmen handler om en autistisk teenagedreng, som skal stå på egne ben for første gang, da han deltager i en international matematikkonkurrence.

På torsdag tager eleverne i 5.kl. i juniorpraktik i Kvickly i Skive. Her skal de følge de butiksansatte i deres spændende arbejde og høre om butikstyveri m.m. Tilbuddet er en del af SSP- samarbejdet i Skive Kommune.

På fredag den 2. februar tager alle ansatte på skolen på kursus hele dagen. Derfor er undervisningen aflyst.

I mange år har vi holdt ”Friskolens dag” i slutningen af januar måned. I år har vi valgt at flytte arrangementet til forår i stedet nemlig den 26. maj. Grunden til at vi flytter dagen er, at foråret byder på andre muligheder i forhold til planlægningen. Eleverne har som sædvanligt fri fra skole den efterfølgende mandag (28/5)

Skulle I have en eller flere gamle badmintonketchere liggende, aftager vi dem gerne? Vi har en taske med ketchere, som eleverne ofte bruger i frikvarterne/fritteren.