Nr. 29 fredag den 4. maj 2018

Fra eleverne i 7.kl. og 8.kl.

Vi er ved at lave en musical, der hedder Styrelsen. Musicalen er skrevet af vores lærer Ole Nissen.

Styrelsen handler om en kontormand ved navn "Ludvig Antonsen" der har et meget lille liv, og pludselig bliver han forstyrret i hverdagen. Så falder hele verden sammen for Ludvig.

I næste uge har vi generalprøve tirsdag den 8. maj klokken 19:00. Her er det muligt for alle at komme og se musicalen. Prisen for en billet til generalprøven er 20 kr.

Der er premiere onsdag den 9. maj klokken 17:30 og 19:00. Entre priserne er 50 kr. for voksne og 20 kr. for børn.

Billetterne kan du allerede bestille nu ved at henvende dig på kontoret på Friskolen. Der bliver rift om pladserne til disse to forestillinger så du må hellere bestille i god tid hvis du vil være sikker på en god plads!

Samtidigt med premieren på elevernes musical inviterer vi alle familier til den årlige grillaften.

Vi tænder grillen kl. 17.00. Udover musicalpremieren og god mad kan man også forlyste sig i de mange elevboder. Det kræver blot en masse småpenge, så husk rigeligt af dem.

Den 23. maj fra 19.00 – 21.00 får vi besøg af Sofie Münster, som er en anerkendt forfatter og debattør. Sofie kommer og underholder os med, hvordan det er at være forældre i dag og om, hvordan vi alle bedre kan ruste vores børn til at møde verden. Et supergodt tilbud, som ingen forældre kan sige nej til😊

Billetter kan bestilles på skolens kontor. De koster 100,00 kr. pr. stk.

Lørdag den 26. maj afholder vi Åbent hus på skolen og i børnehuset. Det betyder, at eleverne skal gå i skole fra kl. 09.00 – 12.00. Mens børnene undervises kan interesserede forældre, familiemedlemmer, venner eller besøgende få et indblik i, hvordan det er at være elev på Thise Friskole. I børnehuset åbner vi også dørene for gæster, familier og andre interesserede. Her kan de få et indblik vi vores fantastiske rammer og børnenes hverdag.

Vores elever har fri den efterfølgende mandag den 28. maj.

Der er oprettet en facebook gruppe, der hedder Rengøring på Thise Friskole”, den kan bruges , hvis man har brug for at finde nogen, som vil bytte weekend 😊