Nr. 8. fredag den 5. oktober 2018

I denne uge er skolen omdannet til minisamfundet Skattely med virksomheder og butikker. Bynavnet har Holger fra 6.klasse fundet på. Holgers forslag var et af næste 40 indkomne forslag. Han belønnes med en frokost i Cafeen og en forskønnelse i Duft Godt og fribillet i biografen

Mandag-torsdag skal alle elever møde fra kl.08.00 – 13.00. Hver dag kl. 08.00 starter dagen med et fællesmøde på byens torv, hvor der vil være forskellige indslag.

Fredag møder eleverne kl. 08.00 og får fri kl. 12.00. fredag vil vi rydde op og motionere. Yderligere information kommer i næste uge om fredagens program.

Skolebussen kører hjem kl. 13.00 mandag til torsdag og kl. 12.30 fredag.

Hver virksomhed ledes af en, to eller tre elever fra 7.kl. – 9.kl. Resten af eleverne er medarbejdere i byens virksomheder. Hver medarbejder får 25 skatte i løn hver dag, og lederne modtager 30 skatte. Pengene kan bruges i byens mange butikker.

På torsdag kl. 17.00 åbner vi dørene for offentligheden og inviterer alle til at besøge byen. Byen lukker ned igen kl. 19.00. I vil kunne bruge danske kroner i Skattely på torsdag, så sørg for at have rigeligt småpenge med.

I forbindelse med åbent hus på torsdag kan I bestille jeres aftensmad i Kunst Cafeen. Bestillingsseddel er vedhæftet. Bestillingen skal afleveres inde mandag kl. 10.00.

I morgen kl. 09.00 optræder gruppen ”Skrallebang” i hallen for børn i alderen 3 – 6 år. Forestillingen er en blanding af fortællinger af eventyr og sang. Der er gratis entre. Det er Skive Bibliotek, som står for arrangementet.

Det er efterår og mørkt, når flere af vores elever transportere sig i skole. De kan være svære at se for bilisterne, derfor beder vi jer kontrollere cyklerne for lys, reflekser og evt. give børnene en refleksvest på overkroppen eller tasken.