Nr. 16 fredag den 4. januar 2019

Vi håber, at I er kommet godt ind i det nye år. Vi glæder os til 2019, som helt sikkert vil være fyldt med masser af gode, sjove og lærerige stunder på skolen. Vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde omkring jeres børn mod vores fælles mål, nemlig at danne nogle selvstændige, fagligt dygtige individer, som tør møde verden med et smil og gåpåmod.

I går begyndte Dorit og Nikolaj i praktik på skolen. Begge er lærerstuderende fra Skive Seminarium og på sidste år af deres uddannelse. De skal undervise eleverne i 8.kl. og 9.kl. i dansk, samfundsfag og historie. Praktikperioden løber indtil uge 7.

På mandag begynder vi på matematiktræning i morgensamlingsstunden.

På torsdag begynder vi på skolesvømning. De første klasser vi sender af sted er 1.kl., 3.kl. og 5.kl.

Eleverne skal huske badetøj, håndklæde og evt. svømmebriller. Svømmebrillerne skal være tilpasset hjemmefra. I skal kontrollere børnene for fodvorter, hvis I finder nogle, skal de behandles.

I skal ikke sende shampoo og balsam med pigerne, da der er shampoo ved bruserne, og vi har ikke tid til ekstra hårpleje.

I skal være opmærksomme på, at børnene har tøj på, som de selv nemt kan tage af og på helst ikke leggins, strømpebukser m.m.

Eleverne må gerne medbringe en lille snack eller et stykke frugt, som de kan spise efter svømning. Eleverne er hjemme på skolen igen kl. 14.20.