Nr. 26. 33. årgang. Mandag 1/3 2013.

I mandags begyndte eleverne i vores kommende børnehaveklasse i ”skole”. Dvs. at de hver mandag og onsdag fra nu og frem til sommerferien vil have to timer på skolen. Børnene har lånt vores mødelokale til midlertidigt klasseværelse. Ideen er, at børnene skal opleve overgangen fra børnehave til skole, så let som muligt.

I torsdags var det Trine og Stines sidste arbejdsdag på skolen, så ophørte deres barselsvikariater.

I den forbindelse tog eleverne afsked med dem på vores morgensamling. De har begge været dygtige til hurtigt at finde ind i vores daglige rytme og engagere sig i børnene både fagligt og socialt. Vi håber, at de snart får foden indenfor et nyt sted, og vi ønsker dem held og lykke. Tak for indsatsen.

På mandag starter elevrådet et ungdomsklubtilbud for eleverne i 4.kl. – 6.kl. Tidspunktet for klubaktiviteten vil den første mandag i hver måned fra 19.00 – 21.00. De vil bruge vores klublokale til aktiviteten.

På tirsdag og på fredag vil der være koncert i middagsfrikvarteret. Tirsdag spiller bh.kl./1.kl. og fredag spiller 4.kl./5.kl.

På onsdag er der teater kl.18.00 for de tilmeldte familier i Skive Teater. Her skal de se forestillingen ”Vitello” om en dreng, som ikke kan kede sig – det lyder spændende.

På torsdag tager 7.-9. kl. til Skive. 7. klasse møder kl. 8.00 på skolen til de to første timer og tager fælles bus med Ole til Skive, hvor de skal på bibliotek og låne frilæsningsbøger og derefter i biograf kl. 14-16. Herefter har de fri. Bussen kører 17.10 fra Skive til Thise. Eleverne må gerne blive hentet/blive i Skive, men hvis det er tilfældet vil vi gerne have besked herom. 8/9. klasse får mere besked omkring morgenens forløb på mandag, men for dem gælder det samme efter biografen som for 7. klassse.   Medbring madpakke til hele dagen – evt. lidt guf til biografen (ingen chips/popcorn eller sodavand).

Vi vil gerne give børnene mulighed for at prøve at spille håndbold. Derfor spiller vi de næste tre onsdage fra 14.00 – 15.00. Det er vores håndboldpiger fra 6.klasse, som vil træne / lege håndbold med børnene.

M88. har købt nye håndbolde, så alle kan drible og skyde på mål. Vi glæder os…

Alle fritterbørn deltager, det vil være rart for børnene, hvis de havde indesko på/med.

Tilmelding til påske og sommerferie sendes ud på mail på mandag. Husk tilbagemelding senest den 8. marts.

M88:

Vi nærmer os opvisningen den 14/3 (mere information på vej). Derfor har springholdet sidste træning den 7/3, mens Wild Kids – holdet træner både den 6/3 og 13/3.

Da DGI opvisningen i år er flyttet fra Breum til Skive, har vi besluttet, at kun springholdet deltager.

Sjov-natur og Sport:

Vi er i støbeskeen med planlægningen for i år. Har du lyst og tid til at deltage, så giv allerede besked nu til Grete, Dan Mortensen eller Dorte Clausen.