Nr. 27. 33. årgang. Fredag 8/3 2013.

I slutningen af sidste uge modtog skolen flg. besked: ”Finansministeriet har den 28. februar varslet konflikt på det statslige område for undervisere, der er medlem af LC og CO10. Varslingen gælder organiserede lærere på friskoler, der pr. 1. april kan lockoutes.” Lockouten medfører, at vi sender alle skolens lærere hjem og aflyser undervisningen indtil lockouten ophører. Lockouten er en konsekvens af, at forhandlingerne om en ny arbejdstidsaftale mellem Danmarks Lærerforening og Kommunernes landsforening er brudt sammen.

Konsekvensen for vores skole er, at vi fra den 2. april kun tilbyder pasning af elever i bh.kl. – 3.kl. i skoletiden og ikke undervisning. Pasningen i fritteren er ikke berørt af lockouten. Resten af skolens elever har fri fra skole indtil lockouten afsluttes. Man kan dog få lov til at blive ”passet” på skolen, hvis der ikke er andre muligheder.

I vil blive løbende informeret.

I mandags startede elevrådet et ungdomsklubtilbud for eleverne i 4.kl. – 6.kl. De havde en forrygende aften og sagde efterfølgende: ”Det gentager vi… hver mandag”.

I tirsdags var der fernisering på bolleormen Futte og en stor samling kunstværker lavet af børnehaveklassen til 5.klasse i deres værkstedstimer. Futte og kunstværkerne er laver af ledninger og skrot fra genbrugspladsen i Kaastrup. Futte kan ses liggende langs skolens Glashus, mens resten af kunstværkerne kan ses i klasserne.

I tirsdags var der koncert med børnehaveklassen og 1.kl. i middagsfrikvarteret. Meget imponerende.

I torsdags var 7.kl.- 9.kl. i Skive, hvor de var i biografen for at se ”Hvidstens gruppen” og på biblioteket.

Samme dag fortalte eleverne i 3.kl.og 4.kl. historien om Valdemarsdag, slaget ved Lyndanisse, hvor Dannebrog faldt ned fra himlen. Eleverne har lavet en billedserie, som er udstillet i Glashuset.

I næste uge tager eleverne i 8.kl. i brobygning, hvor de skal besøge to forskellige ungdomsuddannelser. Samtidigt tager eleverne i 9.kl. i erhvervspraktik.

På torsdag tager de kommende konfirmander med præsten Lise Hove til Viborg, hvor de skal besøge domkirken.

På fredag vil der være koncert i middagsfrikvarteret. Her spiller 4.kl./5.kl. deres udsatte koncert.

Torsdag den 21. marts indbyder eleverne i 6.kl. til årets skolefest. Temaet er farver. Der kommer indbydelser ud i næste uge.

Bestyrelsen afholder arbejdsdag den lørdag den 20. april. Sæt kryds i kalenderen.

Skolen afholder generalforsamling onsdag den 24. april kl. 19.00. Yderligere information kommer senere.

Fritter håndbold er kommet godt i gang, Pigerne fra 6. kl. havde forberedt et flot og varieret program, til stor glæde for alle fritterbørnene. De glæder sig allerede til næste onsdag.

Solen skinner, og børnene leger og spiser udenfor.

Vi har taget billeder af børnenes hverdag, de bliver vist på skærmen ved hallen.

Sidste frist for aflevering af feriesedler er i dag – fredag.

M88:

Datoer: Der er gymnastikopvisning torsdag den 14/3 kl. 17.30: fællesindmarch minisport, Wild Kids, senior gymnastik, springhold, fællesudmarch kl. 19.00 pølsebord og legeland

Rettelser til Salling Avis. Jubilæumsfesten er den 15. juni

Sommerprogram følger: fodbold, kajak, senior uge, skolesport jubilæumsfest, Petanque, cykling, tennis m.m.

,