Nr. 28. 33. årgang. Mandag den 18/3 2013.

Der er stadigvæk varslet lockout for skolen pr. 1. april. Lockouten medfører, at vi sender alle skolens lærere hjem og aflyser undervisningen indtil lockouten ophører. Lockouten er en konsekvens af, at forhandlingerne om en ny arbejdstidsaftale mellem Danmarks Lærerforening og Kommunernes landsforening er brudt sammen.

Konsekvensen for vores skole er, at vi fra den 2. april kun tilbyder pasning af elever i bh.kl. – 3.kl. i skoletiden og ikke undervisning. Pasningen i fritteren er ikke berørt af lockouten.

Resten af skolens elever (4.kl. – 9.kl.) har fri fra skole indtil lockouten afsluttes. Man kan dog få lov til at blive ”passet” på skolen, hvis der ikke er andre muligheder. I så fald vil vi gerne have besked. Pasningen på skolen vil blive varetaget af skolens øvrige personale. Der vil ikke blive hentet hjælp ind udefra.

Vi oplever ofte, at eleverne ikke har tilstrækkeligt med mad/frugt med. Derfor vil vi gerne opfordre jer til at tale med jeres børn om deres frugt/madpakker. Det kan godt være en lang dag, hvis maven er tomL.

I torsdags var de kommende konfirmander i Viborg sammen med præsten Lise Hove, hvor de besøgte domkirken.

I dag har eleverne i 0.kl. og 1.kl. og børnene i børnehuset været i teatret, hvor de har set forestillingen ”Den tårnhøje hund”.

På torsdag indbyder eleverne i 6.kl.til årets skolefest. Temaet er farver.

Elverne skal møde op i flg. farver.

0.kl. – 1.kl.    Regnbuens farver

2.kl. – 3.kl     Blå – glitter

4.kl. – 5.kl.    Lilla – grøn

6.kl.               Blå – sort

7.kl.               Brun – pink

8.kl. – 9.kl.    Striber

Ansatte         Pink – orange.

Bestyrelsen afholder arbejdsdag den lørdag den 20. april. Sæt kryds i kalenderen.

Skolen afholder generalforsamling onsdag den 24. april kl. 19.00. Yderligere information kommer senere.

Mandag spiller vi badminton.

Onsdag er der ikke håndbold. Pigerne i 6.kl. skal forberede skolefest.

Torsdag vil der være mulighed for at busbørnene kan blive på skolen til skolefesten starter.

Vi laver hver  dag et fad med frugt til børnene, frugten er skåret i både, så der er mulighed for at smage flere slags hver dag. Vores børn er meget glade for ordningen.

M88:

En lille go´ kommentar til gymnastikopvisningen:

Gustav (fra børnehuset) om seniorholdets opvisning:

"Mor! De er da godt nok dygtige, men de har også gået til minisport længe!!!"

Se i øvrigt billeder i massevis på M88.dk og Sallingweb.

Nye vigtige datoer:

27. marts: Klubmesterskab i badminton Tilmelding i hallen

04. april: M88 generalforsamling. Tilmelding i hallen.

Børnegymnastikken er slut. Badminton slutter på mandag. Seniorgymnastik på torsdg. Seniorbadminton fortsætter.