Nr. 37. 33. årgang. Fredag 31/5 2013.

I dag har vi haft besøg af Henrik fra ”Musikmanden”, som sammen med de kommende bh.kl. børn og vores fritterbørn har indspillet deres egen CD med børnesange. Børnene har øvet sig intenst gennem de sidste par uger på at blive klar til i dag. Vi glæder os til at høre den færdige CD.

Ønsker man at købe CD`en formidler skolen gerne kontakten.

Børnene fik stor ros at musikmanden for deres engagement, opførsel og evner.

I tirsdags startede Anna i 4.kl.. Vi vil gerne byde hende og hendes familie velkommen.

På mandag begynder vi at løbe til morgensamling. Det betyder, at alle elever enten løber eller cykler efter første time.

Vi har inddelt eleverne i flg. løbehold:

0.kl./1.kl. løber til Mejeriet og tilbage til skolen.

2.kl. – 4.kl. løber til Mejeriet derefter til Fjordvej også tilbage til skolen.

5.kl. – 9.kl. løber 3.km ruten langs Fjordvej eller cykler 5.kl. ruten.

Alle elever skal huske omklædnings og sko. Vi oplever desværre, at nogle børn kun har gummistøvler eller sommersko med, og dem kan man ikke løbe iJ.

På tirsdag kommer 9.kl. eleverne fra Breum skole på besøg og kaster karameller. Vi har en enkelt gammel elev blandt dem - Jens Fisker - tillykke til ham.

På onsdag er det Grundlovs Dag og skolen er lukket.

Arne efterlyser en minigraver til at jævne en stor bunke jord med. Jorden ligger i skolens skov. Kontakt Arne hvis I kan hjælpe.

I dag er vores lille tekøkken blevet renoveret til glæde for alle, som bruger det i og udenfor skoletiden.

I morgen annoncer vi efter en lærer til det kommende skoleår. Annoncen vil blive bragt i Skive Folkeblad i morgen og i Midt på ugen på tirsdag. Ansøgningsfristen er den 10. juni.

Fritteren

Fødselsdagsbørnene i maj blev fejret med en rigtig sommer menu, hjemmebagte vafler, is og lidt flødeskum smagt til med jordbær mmmmmm

Børnenes medbragte frugt er som altid meget populær, men årstiden gør, at det er lidt mere spændende og anderledes frugt.

Vores gave fra Bustrupfonden i form af 3 banancykler er taget i brug, og vi har bestilt materialer til et nyt legehus.

Vi har haft besøg af den børnene til den kommende bh.kl., og der er rart at mærke, at børnene allerede er trygge ved og glade for at lege sammen med skolebørnene.

Husk tilmelding! Sjov, Natur og Sport  s idste dag 3. juni.

25 år med idræt - JUBILÆUMSFESTEN D. 15. JUNI

Tilmeldingen er nu i fuld gang. Du kan nå det på reg. nr.: 7386 / kontonr.: 2720592870

Det bliver en kanonfest i hallen med afdækninger, scene, bøgetræer og alt hvad du ellers kan ønske af fest.