Nr. 3. 34. årgang. Fredag den 30/8 2013.

På mandag kl.19.00 er der forældremøde i 5.kl. – 6..kl. Der er sendt indkaldelser ud.

På onsdag begynder eleverne i 7.kl. på konfirmationsforberedelser. De skal møde i Breum Sognegaard i konfirmandstuen kl. 08.00. Efter konfirmationsforberedelserne vil eleverne blive kørt til skolen med bus.

I morgen lørdag er der Thise Minithriathlon arrangeret af M88. I den forbindelse opstiller 7.kl. – 9.kl. en tombola på torvet i Thise. Her vil man kunne vinde mange flotte præmier sponseret af lokale virksomheder. Overskuddet fra tombolaen går til 7.kl. – 9.kl. lejrskole i 2014.

I begyndelsen af denne uge fik eleverne udleveret årets skolefolder. I folderen finder I alle relevante praktiske oplysninger.

Den 21. september afholder skolens bestyrelse arbejdsdag. Se nedenfor.

Vi er kommet godt i gang efter skolestart og fritteren summer med legende børn. Vi har ca. 25 børn har vi til eftermiddagsmad hver dag. Her får de et lille måltid bestående af groft brød efterfulgt af frugt. Vi oplever ofte, at børnene er meget sultne om eftermiddagen, derfor er det vigtigt, at børnene har nogle gode madpakker med, som kan mætte dem hele dagen.

De dage børnene får skolemad vil det være en go ide at sende lidt mad med, spiser de ikke skolemaden er det en lang dag uden mad.

Tøjet fra glemmekassen er lagt frem i Glashuset.

Borgerforeningen:

Rydop og sælg! (eller kom og køb!)

I forbindelse med Mini Tri den 31/8 vil der være mulighed for at have sin egen stand, hvor man kan sælge alt muligt. Der er garanti for mange mennesker på Thise Torv. Medbring selv bord eller andet.

Boderne starter klokken 9.30, hvor der også serveres kaffe og rundstykker af borgerforeningen. Støt op om det arrangement.

M88:

- startliste og ruteplan findes nu på www.M88.dk

Indskrivning i Durup fra kl. 8 / instruktion kl. 8.55 / første start kl. 9.15

Første mand i Thise kl. ca. 10.15 / afslutning i teltet ved forsamlingshuset kl. 12.30 - ?

- Tilmelding til Skiveløbet er for længst lukket. Du kan eftertilmelde på selve dagen.

- Vinterprogram (start i uge 38):
  Mandag: looptræning seniorer - badminton for børn U9 / U11 / u13  - Volleyball

Tirsdag: Springgymnastik - motionsbadminton

Onsdag: Badminton seniorer - Minisport - Wild Kids - motionsbadminton - looptræning
  Torsdag: Gymnastik seniorer - Zumba - Aerobic - Motionsbadminton

Om tider: Se hjemmesiden og folderen.

Så lyder jungle-trommerne igen

Skolebestyrelsen kalder store og små af huse til den traditionsrige arbejdsdag på skolen, i Børnehaven og Vuggestuen d. 21/9 2013.

Der skal males, tømres, luges, snakkes, dækkes bord, vaskes af, ryddes op, laves mad, tørres af, saves til, vaskes op, støvsuges, justeres, leges med, smides ud, spændes efter, vandes, hamres, måles op, fejes, skridtes af, drøftes og skrues fast.

Så kom glad store og små – der er plads til alle.

Kom 1 time, kom 5 eller kom hele dagen.

Kom og vær med til at gøre en forskel.

Vi mødes kl. 9 i Glashuset med morgenmad i maven og herfra planlægges arbejdet.  Der vil være frokost til alle fremmødte som vanlig, og hvis der igen i år er stemning for det, slutter vi af med fælles aftensmad og hygge.

---------------------------------klip------------------------------------------------------------

Vi kommer ca. ____________voksne og ______________ børn

_________________________________________ barnets / børns navne

Ca. tilmelding af hensyn til planlægning inden 13/9.