Nr. 2. 38. årgang. Fredag den 19/8 2016.

I torsdags var eleverne i 0.kl., 2.kl. og 3.kl. ved Vesterhavet. Det var en dejlig dag med glade og engagerede børn. Specielt besøget i Nordsø Akvariet var en stor oplevelse, her kunne man få fingrene i vandet og mærke/føle på rigtige fisk. På stranden samlede børnene mange flotte sten, som de kan male på i værkstedsundervisningen. Vejret var smukt, havet var som altid betagende.

På mandag kommer Anne Lisbeth til morgensamling og fortæller om skoleårets korundervisning.

På tirsdag tager eleverne i 4.kl. til Ejsing Fodgolfbane, hvor de skal prøve kræfter med diverse udfordringer.

Samme dag tager eleverne fra 7.kl. og 8.kl. til Skive, hvor de skal indsamle sponsorpræmier til deres tombola. Tombolaen sættes op i forbindelse med det forestående Thise Mini Triatlon på næste lørdag. Vil I eller jeres arbejdspladssponsere en præmier kan den afleveres på skolen. Overskuddet fra tombolaen går til klassernes Berlin tur til foråret.

Tirsdag aften er der forældremøde i 0.kl. og torsdag aften er der forældremøde i 2.kl.

I denne uge begyndte vi at forberede os til det forestående Skive Løb i september måned. Skolen stiller igen i år med et løbehold sammen med M88 og Thise Mejeri. De sidste par år har deltagelsen fra vores side desværre været begrænset, og det vil vi gerne råde bod på i år. Derfor håber vi, at mange familier vil bakke op om arrangementet, så vi kan stille med et stort hold. Information om tilmelding kommer i næste uge. Vi løbetræner til morgensamlingen tirsdag, onsdag og torsdag.

Den 2.septebemer afholder Skive Sclerose Forening et stort koncertarrangement ved Resenlund i Skive. Her har vi, sammen med resten af Skive Kommunes friskole, fået lov til at benytte koncert pladsen indtil kl. 14.00, hvor arrangementet starter. På pladsen arrangerer vi et stort ”friskole tivoli”, hvor eleverne kan hygge sige sammen. Udover tivoli kommer der en overraskelse og optræder for børnene. Det endelige program kommer i næste uge.

Torsdag den 8. september arrangerer skolen Sponsor dag for skolen og børnehusets børn og forældre. Til sponsordagen kan forældre, virksomheder, venner m.m. sponsere vores børn ved forskellige idrætsaktiviteter. Børnene belønnes af deres sponsorer efter deres præstationer, og pengene, som de tjener, går til at forsøde børnenes hverdag. Arrangementet starter kl. 17.00 og slutter med fællesspisning – helstegt pattegris. Yderligere information om arrangementet kommer i næste uge.

Bestyrelsen har afholdt skoleårets første bestyrelsesmøde. Her planlagde de bl.a. årets første forældrearbejdsdag, som er den 24. september. Sæt kryds i kalenderen.