Nr. 9. 38. årgang. Søndag den 16/10 2016.

I den forgangne uge har skolen været omdannet til minisamfundet Simmerby med virksomheder og butikker.

Simmerby har summet af liv, og der er blevet handlet og ”krejlet” hele ugen. Det hele kulminerede med et åbent hus arrangement torsdag aften, hvor alle interesserede besøgte byen og børnene i deres værksteder. Her blev der solgt ud af ugens produktion, og byen omsatte for over 16.000 kr. på to timer.

Tak til de mange besøgende og frivillige, som har hjulpet os i løbet af ugen.

Fredag ryddede vi op efter vores minisamfund, men inden vi sendte eleverne på efterårsferie, gennemførte de et motionsløb, som vi havde arrangeret på skolens område.

God efterårsferie.

Efter efterårsferien uge 43.

Onsdag deltager eleverne i 8.kl. i Skills. Skills er en konkurrence, hvor landets ottendeklasser dyster mod hinanden i forskellige discipliner. Skills foregår på erhvervsskolerne i Skive (Skive Tekniske Skole,  Skive  Social – og  Sundhedsskole og Skive Handelsskole).

Torsdag starter minikonfirmand for eleverne i 3.kl.  Fremover vil minikonfirmand- undervisningen være om torsdagen i 5. time fra kl. 12.40 – 13.30.