Nr. 36. 39. årgang. Fredag 16. juni 2017.

I går afholdt vi vores årlige grillaften, og mange var mødt op. Efter de grillede pølser, salaten og hyggen brugte de fremmødte tiden og småpengene i elevernes boder.

Aftenen sluttede med premieren på 8.kl. og 9.kl´s. musical ” I anledningen af ”.

”I anledningen af” var en sjov og spændende forestilling, som handler om to unge mænd, som kom i jobprøvning på et plejehjem. Jobprøvningen blev alt andet end en nem opgave for de to, da det var plejehjemmets beboere, som skulle evaluere deres præstation.

Vores børnehus tyvstartede gårsdagens arrangement med indvielsen af deres nye tipi. Vi havde inviteret forældre og venner til at komme og høre børnene synge indianersang. Alle børnene havde fået et indianernavn og var udstyret med krigsmaling og tomahavk. Efter at tipien var indviet var det indianer mad direkte fra bålet. Billeder fra arrangementet på hjemmesiden.

I dag har eleverne fra 4. klasse været med Karin i Sundsøre på en lille hyggetur.

På mandag tager eleverne 0.,1. og 2.kl. til Brokholm Sø. De cykler fra skolen mandag morgen. Elverne i 0.kl. hentes igen mandag eftermiddag, mens eleverne i 1.kl. og 2.kl. overnatter på Brokholm til tirsdag. Vi ønsker dem en god tur.

Samme eftermiddag holder eleverne fra elevrådet deres sommerafslutning med grill og hygge.

På onsdag tager eleverne i 7./8./9. kl. til Djurs Sommerland.

Sidste skoledag - torsdag, program:

08.00 – 08.20: Fælles morgensamling i glashuset.

08.20 – 08.30: Eleverne inddeles i 10 hold.

08.30 – 10.30: Stjerneløb

10.30 – 11.00: Vandkamp for dem der har lyst – skolegården er ”helle”.

11.00 – 11.20: Pause

11.20 – 11.50: I klasserne (8./9. kl. smider karameller)

11.50 – 12.00: Farvel i glashuset.

Elever der deltager i vandkampen kl. 10.30 skal huske skiftetøj!

Næste skoleår starter mandag den 14. august kl.09.00

M88:

Knud har lagt sedler frem i forhallen om børnekajak i ferien.

I mandag og tirsdag i uge 26 afholder M88 badmintonskole for interesserede børn. Badmintonskolen er arrangeret i samarbejde med DGI. Er man interesseret, kan man kontakte Knud eller skolen.